مقالات آموزشی

روغن دو جزئی چوب همل چیست؟ پاسخ به پرسش های شما!

روغن دوجزئی همل چیست و دلیل دو جزئی بودن آن چیست؟

روغن ظروف چوبی دوجزئی از روغن کتان و هاردنر تشکیل شده است، به همین دلیل به آن روغن دوجزئی می گویند. روغن کتان با ترکیب و فرمالیسیونی که دارد کاملاً سالم و از گیاه کتان طبیعی ساخته شده است. هاردنر نیز تثبیت رنگ و مقاوم در برابر آب وخش پذیری است.

روش اجرایی روغن دو جزئی همل چگونه است؟

قدم اول پرداخت درست سطحی است که مورد پوشش قرار می گیرد. این طرح می تواند صفحات فینگر جوینت،ظروف چوبی،اسباب بازی،کف و پارکت،پله و.. باشد. پس از پرداخت خاک انباشته شده روی سطح را به خوبی تمیز کنید. دستمال مرطوب و فشار باد ابزارهای مناسبی برای پاک کردن است.

 

روغن دو جزئی همل,روغن ظرف چوبی همل,روغن مخصوص ظرف,روغن بدون مواد عالی فرار,رنگ چوب مخصوص ظرف,رنگ چوب سالم,رنگ چوب با گواهی سلامت,رنگ گیاهی چوب,رنگ اسلب چوبی,

 

پس از پرداخت و تمیز شدن سطرح چوب، روغن و هاردنر را با نسبت یک به پنج  به اندازه مورد نیاز و در ظرفی جداگانه ترکیب کرده و به خوبی مخلوط کنید. رنگ چوب را توسط قلم مو، کاردک  یا پارچه تنظیف اعمال کرده و پس از 20 دقیقه با پارچه تنظیف تمیز کنید.

نسبت ترکیب هاردنر با روغن دو جزئی همل چقدر است؟

ترکیب روغن و هاردنر نسبتش 1 به 5 است اما ترکیب یک به 4 هم مرسوم است و براقیت سطح را بیشتر می کند.

آیا روغن دو جزئی چوب همل  باعث ضدآب و ضد خش بودن هم می‌شود؟

اگر مراحل به خوبی انجام شود زمان خشک شدن اولیه که بین 2 تا 3 ساعت و خشک شدن اصلی بین 12 تا 24 ساعت است به درستی می شود. اجرای درست  روغن خاصیت ضد خش و آب گریزی چوب را افزایش می دهد.

آیا پس از اجرای روغن دو جزئی همل جای لک روی چوب می ماند؟

سطح چوب را قبل از اجرای روغن دو جزئی همل به خوبی پرداخت کنید. با توجه به اینکه این روغن تمام بافت‌ها و گره‌های چوب را نمایان می‌کند اگر لکه‌ای از قبل روی چوب مانده باشد این لکه نیز برجسته خواهد شد. بنابراین سطح کار شما باید بسیار تمیز باشد و به خوبی پرداخت شود. در صورت پرداخت درست و پس از خشک شدن روغن دو جزئی چوب همل جای هیچ لکی نمی ماند.

آیا روغن دو جزئی همل برای ظروف خوراکی مناسب است؟ آیا گواهینامه‌های مربوطه را دارا است؟

بله کاملاً برای ظروف خوراکی  حتی خوراکی های داغ مناسب است و گواهینامه‌های سلامت مرتبط را هم دارد. در بعضی محصولات تست های دمایی تا 140 درجه سانتی گراد برای موادی مانند چای،قهوه،روغن داغ،پارافیت،اسید های نوشتبه ای،غذای چرب و … انجام شده است و گواهی نامه های آن نیز موجود است.

 

روغن دو جزئی همل,روغن ظرف چوبی همل,روغن مخصوص ظرف,روغن بدون مواد عالی فرار,رنگ چوب مخصوص ظرف,رنگ چوب سالم,رنگ چوب با گواهی سلامت,رنگ گیاهی چوب,رنگ اسلب چوبی,

 

از چه نمره سنباده‌ای باید برای پرداخت چوب استفاده کرد؟

نمره سنباده و شیوه اجرای سنباده کاری بستگی به جنس چوب و نوع سطح شما دارد اما در انتها باید یک سطح کاملاً صاف و صیقلی داشته باشید. هر چه سطرح پرداخت بهتری شده باشد کیفیت اجرای روغن بالاتر خواهد بود.

اثر روغن دو جزئی همل روی چوب چگونه دیده می شود؟

روغن چوب دو جزئی را می‌توانید در کف یا دیوارهای تمام چوب و ظروف چوبی استفاده کنید. سطحی که شما به دست می‌آورید نه خیلی براق و نه خیلی مات است و درواقع آن زیبایی و اصالت چوب را به شما نشان می‌دهد.اگر بخواهید سطح کاملاً براقی داشته باشید می‌توانید  هاردنر بیشتری اضافه کنید. هر چه هاردنر بیشتر باشد سطح براق تر شده و زودتر خشک می شود.

آیا از روغن دو جزئی همل می توان در میزهای اپوکسی استفاده کرد؟

برای درست کردن میزهای اپوکسی هم می‌توانید از روغن دو جزئی همل استفاده کنید، روغن همل باعث براق شدن سطح  شده و کیفیت سطح کار را بالا می برد. این روغن هیچ گونه کدورتی در چوب یا اپوکسی ایجاد نمی کند.

 

روغن دو جزئی همل,روغن ظرف چوبی همل,روغن مخصوص ظرف,روغن بدون مواد عالی فرار,رنگ چوب مخصوص ظرف,رنگ چوب سالم,رنگ چوب با گواهی سلامت,رنگ گیاهی چوب,رنگ اسلب چوبی,

 

روغن دو جزئی همل را چند بار باید اجرا کرد؟

یک بار اجرای درست این روغن چوب کفایت می‌کند.

آیا می توان روغن  دو جزئی مخصوص چوب همل را چند بار روی یک سطح اجرا کرد؟

بار دوم کاملاً سلیقه‌ای است که مقاومت چوب  را در برابر آب و خش بیشتر می‌کند اما برای دست  سوم و چهارم هیچ نیازی نیست به دلیل این ‌که سطح دیگر پذیرای روغن بیشتری نیست و کاملاً اشباع شده است. توصیه ما این است در همان بار اول با شرایط مناسب و فنی تمامی مراحل به درستی انجام شود.

روغن دو جزئی همل چند طیف رنگی دارد؟

روغن دوجزئی همل دارای 16 طیف رنگی است و مهم‌ترین مزیتی که دارد این است که تمامی رنگ‌ها قابلیت ترکیب با یکدیگر را دارند.

با چه ابزارهایی می‌توان رنگ دو جزئی را اجرا کرد؟

با قلم مو، کاردک تا پارچه تنظیف می توانید اجرا کنید. نیازی به پستلوله خواهید داشت.

میزان پوشش دهی روغن دو جزئی همل چقدر است؟

در 900 میل لیتر که سایز متداولی است بین 30 تا 35 متر مربع را کاملاً پوشش می‌دهد.

آیا طیف‌های رنگی روغن دو جزئی روی چوب های گوناگون یکسان عمل می کنند؟

یک رنگ خاص روغن دو جزئی روی چوب های مختلف با رنگ های گوناگون اثر متفاوتی ایجاد می کند.مثلا رنگ Black روی چوب نراد یک نتیجه می دهد و روی راش و گردو نتیجه ای متفاوت. با توجه به رنگ زمینه چوب نتیجه متفاوت خواهد بود.

 

 

 

بخش پشتیبانی همل از ساعت 6 صبح تا 12 شب به صورت آنلاین در وب‌سایت و تماس تلفنی فعالیت می‌کند.

سایت همل ایران : https://hemeliran.com

اینستاگرام همل ایران : Hemel.iran@

دفتر مرکزی همل ایران : 01133407681

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *